måndag 30 mars 2015
måndag 2 februari 2015
Årsmöte
Det har blivit dags för årsmöte! Det hålls måndagen den 9 februari kl 18.00 i Klyvteglets lokal på Fredrikas gård 1. Vi bjuder på fika!
På mötet kommer ny styrelse att väljas. Om du skulle vilja vara med i styrelsen detta år, ta chansen! Man väljs på ett år i taget, och det är bra för föreningen att styrelsen byts ut ibland! Arbetet är inte betungande, vi träffas några gånger per år för att planera arbetet på odlingen, fixardagarna och kontakten med Poseidon och Hyresgästföreningen. Är du intresserad, ta kontakt med någon i styrelsen eller dyk upp på mötet!
Väl mött!
På mötet kommer ny styrelse att väljas. Om du skulle vilja vara med i styrelsen detta år, ta chansen! Man väljs på ett år i taget, och det är bra för föreningen att styrelsen byts ut ibland! Arbetet är inte betungande, vi träffas några gånger per år för att planera arbetet på odlingen, fixardagarna och kontakten med Poseidon och Hyresgästföreningen. Är du intresserad, ta kontakt med någon i styrelsen eller dyk upp på mötet!
Väl mött!
söndag 16 november 2014
Höstfixardag!
Vi fyllde gödslet i dubbla sopsäckar. Inte den enklaste uppgiften. ;)
Och vi lånade stallets egna krattor som gjorde att vi kunde ta så mycket skitklumpar och så lite spån som möjligt. Hästarna fortsatte jobba.
På odlingen la vi ner gödslet i en tom pallkrage med lock. Vi provade lite olika metoder, men la till sist ner allt gödslet i sina soppåsar.
Vi plockade även in bänkar och redskap för vinterförvaring i förrådet. Verktygskistan som nu fått lite svampangrepp gjorde vi om till bokashi-jordfabrik. Än så länge står den bara, men till våren ska det bli mer fart på den. Mer info kommer om hur en kan bidra till den i vår.
På odlingen är det fortfarande en hel del grönt som växer. Täck gärna den bara jorden med organiskt material, så näringen inte sipprar iväg.
lördag 20 september 2014
tisdag 5 augusti 2014
måndag 12 maj 2014
torsdag 8 maj 2014
Vårfixardagen den 26 april!
![]() |
| Två av våra tre komposter var färdiga. Vi pytsade ut i våra pallkragar och vid våra buskar. Åsså passade vi på att klippte bort lite täckväv som nu gjort sitt med att kväva gräsogräset. |
![]() |
![]() |
| För att gruset på vår fikaplatå inte ska kullra ner i odlingen byggdes en mycket fiffig träsarg. Inom kort ska vi fylla på med mer grus! :) |
![]() |
| I vissa pallkragar växer det redan så det knakar! |
![]() |
| Det blev poppis med vattenlek för de yngsta. Vad sägs om en smaskig glass? Gratis till och med! |
![]() |
| Erika som under vintern haft en liten maskodling hemma, släppte ut ett helt gäng lövmaskar och andra välgörare i komposten (och i sina egna pallkragar). Vill du också göra en maskodling? Läs här. |
![]() |
| Fika, sol och skratt (i varje fall hos 2/3)! |
![]() |
![]() |
| Gardening depot! |
![]() | ||
| Kompost-soft. |
Tack för en fin dag allesammans!
onsdag 16 april 2014
Säsongen kan börja
Martin och Bengt har ställt ut redskapslådan. Vi fixade ett nytt kodlås till lådan.
Samma kod som förra året. Vattnet är på och värmen kommer till påsk. Dags att planera för
årets odlingar.
Samma kod som förra året. Vattnet är på och värmen kommer till påsk. Dags att planera för
årets odlingar.
fredag 28 mars 2014
Vårutspring
Några flera verkar ha vaknat tidigt...
Det kommer mera
Inte långt kvar till första pajen.
Rosorna på väg upp för bågen
söndag 22 december 2013
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




















