Idag satte vi ut bordet på odlingen och la ut verktyg i boden!
söndag 28 mars 2021
söndag 14 mars 2021
Sociala medier
Nu finns vi även på Facebook och Instagram!
Följ oss och använd forumen för kontakt med varandra samt för att få information om gemensamma fixardagar och annat från styrelsen.
söndag 28 juni 2020
Rosen blommar!
Och krusbär!
Tyvärr håller krusbärsbusken som står nära häcken att kvävas av snårvinda, den behöver rensas bort varje gång man kommer dit.
Förhatliga ogräs! 😠
torsdag 11 juni 2020
söndag 17 maj 2020
Vårfix del 3, stora flisgrävardagen
År 2012, när föreningen startade, ställdes pallkragarna på en markduk med bark emellan i gångarna. Barken har nu förmultnat och blivit jord och ogräset sprider sig hejvilt i den. Därför pågår nu arbetet att byta ut jorden mot träflis.
Vi grävde bort den gamla barken som nu förmultnat och blivit jord, ner till markduken som ligger under.
Markduk, på vissa ställen perforerad av rötter.
Nästan klart! Bara nedre delen av odlingen kvar.
söndag 26 april 2020
Vårfix, del 2
Idag fortsatte iordningställandet av odlingen för säsongen. Ett par pallkragar byttes ut och rosenportalen beskars.
lördag 25 april 2020
Vårfix 25 april 2020
Omständigheterna under den mycket speciella tiden vi lever i just nu har gjort att fixardagen i år blev upplagd på ett annat sätt. Istället för att bara träffas vid ett tillfälle har vi delat upp vårfixet på olika arbetspass över två helger för att arbeta i mindre grupper. Idag var vi några stycken på det första passet och vi hade fantastiskt vårväder! Vi lagade taket på redskapsboden som tyvärr blivit hårt åtsatt under den regniga vintern.


Det som tog längst tid var att pilla bort skyddsplasten på takpappen. Tur att vi hade experthjälp med det!
Snyggt blev det!
Några pallkragar som var i dåligt skick byttes ut och fick nya nummer. En hel säck med ogräs rensades också bort.
Och vi har nytt hänglås, samma kod som förut!
söndag 27 oktober 2019
lördag 5 maj 2018
Vårfixardag 29/4
Den 29/4 hade vi vårfixardag på odlingen. De stora händelserna var att vi grävde ur plattformen och förstärkte ramen som bågnade betänkligt. Det behövdes för att kunna bära upp vår nya bänk som också monterades under dagen. Nu går det att fika med stil igen!
Vi rensade också ogräs och plockade skräp på området, grävde om komposten, plockade fram redskap till redskapsboden, monterade snigelskydd på de nordvästra pallkragarna och fikade.
Vi ses på odlingen!
![]() |
| Här fikade vi också med stil, men på lånad bänk eftersom vår nya ännu inte var riktigt färdigmonterad. |
![]() |
| Här är bänken på plats på den förstärkta plattformen. |
![]() |
| Att-göra-listan för dagen. |
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)










